Home PageRetur & Reklamation
Nordiska Auto Motor

Questions?

Har du frågor om returer eller reklamation!

Ring eller maila oss!
Vänligen ange ditt namn
Ogiltig eller tom e-post
Vänligen skriv in ditt meddelande
Ditt meddelande skickats
Något gick fel. Ditt meddelande har inte skicka

Retur & Reklamation

ÅNGERRÄTT – RETURER

Hos oss har du alltid fjorton (14) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Du som konsument har rätt att undersöka produkten (xxxxxx ). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan i vid betydande åverkan nekas återköp. Du står själv för portokostnaden vid retur.

Returen ska skickas till följande adress:
Nordiska Automotor AB
Viksängsvägen 11,
152 57 Södertälje

REKLAMATION
Reklamation till Nordiska Auto Motor ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 1 vecka från det att varan mottagits. Nordiska Auto Motor förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en svarspostadress för fri returfrakt. Teknikdelar har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt om du väljer att skicka reklamationen utan att först ha kontaktat oss.

 

Felaktiga reklamationer debiteras med minimum 349 kr inkl. moms upp till den faktiska hanteringskostnaden. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (Gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden.